It’s all about diet myhts and how to make a smoothie

Just nu så ska vi här tillsammans krossa tre mycket om dieter/hälsosam livsstil! Detta är de tre mest vanliga och jag tror aldrig man blir trött på att läsa om dem, då de ger dig än en gång en insyn i hur saker fungerar. Inom dieter och träning så blir man aldrig riktigt fullärd.

1. Att välja sockerfritt eller fettfritt 
Normalt sätt så använder man fett eller sodium för att ersätta socker och socker för att ersätta fett- eller kemikalier för att ersätta dem båda. Denis Faye, och jag själv som är dietist säger att man bör hålla sig till original mat och enbart “vakta” sina portioner.

2. FUSKA ALDRIG! 
I verkligheten, chilla lite med alla dina regler, detta gör att du kommer troligtvis hålla dig fast vid dem längre. Jag har alltid uppmanat mina kunder och andra runt omkring mig att ha fuskdagar. Sedan så ska man även inse att en fuskdag inte alltid innebär att man får äta precis vad man vill varje söndag utan att man då och då väljer att äta en muffins eller liknande.

3. Ät inte frukt- det är fulla av socker
Istället för att få panik över att frukt skulle göra dig tjock, låt frukten tillfredsställa ditt sockersug eller sweet tooth. Men sanningen är den att frukt innehåller mest socker och kolhydrater, men enbart socker själv är inte din fiende. Frukter är fyllda med mineraler, vitaminer och är även väldigt rika på fiber!

Så ät vanliga produkter, ha fuskdagar och käka frukt! Så summerar vi ihop detta inlägg! God natt!


Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s